Scylla - a használható tudás

Scylla oktatás

Scylla oktatás

Dóri története, avagy pályakezdés – extra lendülettel

2019. március 26. - Scylla Oktatás

Ha Te is most készülsz az érettségire, és még nincs kialakult elképzelésed a jövőt illetően, akkor feltétlenül olvasd el Dóri történetét! Ugyanakkor jó példa lehet azok számára is, akik már túl vannak a nagy megmérettetésen, de még nem döntötték el, hogy hogyan tovább. Bemutatunk egy lehetőséget, hogyan tartsd szem előtt az LLL-t! Life Long Learning, mert nem csak a jó pap tanul holtig.

Dóri, a matek és 10 ujj


Egy két tanítású nyelvű közgazdasági szakgimnáziumban érettségiztem. Mivel már általános iskolában kialakult a számok iránti szeretetem, és mindig is érdekeltek a logikus összefüggések a dolgok között, ezért döntöttem egy ilyen típusú iskola mellett. 5 évfolyamos, nyelvi előkészítős osztályba jártam, és már a második évtől elkezdtünk gazdaságtant tanulni. Eleinte csak a gazdaságtan alapjaival ismerkedtünk, majd a későbbiekben külön üzleti-, és elméleti gazdaságtan, illetve számvitel óráink is voltak. Szakmai tárgyként tanították még a tíz ujjas vakon gépelést, amit azóta is gyakorolok, és nagyon megkönnyíti a napi munkavégzésemet.

 cube-457549_1920.jpg

 

Érettségi után az iskola lehetőséget biztosított a Pénzügyi és Számviteli ügyintéző OKJ-s tanfolyam elvégzésére. Előképzettségem által 1 év alatt végezhettem el, a középiskolai tanulmányaimat beszámításával.

A felnőtt képzés folyamán – a szigorúbb elvárások és a feszesebb tanmenet ellenére –, a tanáraim éppoly segítőkészen és türelmesen oktattak, mint amikor még csak ismerkedtünk az egyes tantárgyak alapjaival. Így elmondhatom, hogy az OKJ-s tanfolyam légköre, a tanárok személyisége elfeledtette, hogy milyen komoly, mások által „száraz tananyag”-nak titulált dolgokkal foglalkozunk nap mint nap. Úgy érzem ez a tanfolyam nagyon jó átmenet volt az iskolai évek és a munkába állás között.

 

Dóri és az adó


Tanultunk adózástant, ebből elméleti és gyakorlati óráink is voltak. A gyakorlatokon mind külön számítógépnél a NAV programjával, az ÁNYK-val dolgoztunk. A könyvelés számítógépen tantárgyat szintén sok gyakorlati órán tanultuk. Ez a tantárgy volt az, amelyet a későbbiekben a mindennapi munkám során a leginkább hasznosítani tudtam. Emellett az én kedvenc óráim közé tartozott a vállalkozás finanszírozás. Itt az elméleti alapok mellett sok számolást végeztünk szöveges példákon keresztül, képletek segítségével. Gyártási vagy szolgáltatási folyamatokat modelleztünk, és vizsgáltuk azok pénzügyi hátterét. Számomra ez a tananyag volt a „legéletszerűbb”.

 

Dóri és a projekt


Akkoriban nekünk a vizsgához tartozott egy projekt munka elkészítése és megvédése. A tanmenetbe beépítve több ilyen óránk volt, amelyeken egy projekt előkészületeit, kidolgozását és elvárható kimenetelét ismerhettük meg. (Projekt finanszírozás; projekt menedzsment). A későbbiekben a készülő projekt munkáinkat tanáraink egyéni tanácsokkal segítették. 
 Az én munkám témája a Fővárosi házhoz menő szelektív hulladék gyűjtési rendszer kialakítása volt. 
Ezt azért is szeretem kihangsúlyozni, mert sokan tényleg azt gondolják, hogy egy pénzügyes, vagy aki számvitellel foglalkozik, az csupa unalmas, száraz adatokat bogarászik nap mint nap. A munka nagy része az ötletelés, adatgyűjtés interneten, és azok rendszerezése volt. Tehát nagy szerepe volt a kreativitásnak is.

A projekt munkában levezettem, hogy hogyan alakult ki az igény a rendszer létrejöttére, bemutattam az előtte itthon alkalmazott szelektív hulladékgyűjtési módokat, külföldi mintákkal szolgáltam a projekt olvasóinak, és alapvetően a szelektív hulladékgyűjtés fontosságára hívtam fel a figyelmet. A projektem ismertette továbbá a kialakítás előkészületeit és lépéseit. A költségeket táblázatba foglalva szöveges kommentárral és grafikonokkal szemléltettem. Bemutattam a rendszert folyamatában, ismertettem a hozzá tartozó eszközöket, melyeket a kivitelező cég (FKF) elhelyezett az ingatlanoknál. Majd az utolsó részben a használatban lévő rendszer előnyeit, hátrányait, az elvárások megvalósítását vázoltam. A munkámra kitűnő érdemjegyet kaptam.

 laptop-2548147_1920.jpg

 

 Az első az igazi?


Friss bizonyítvánnyal a kezemben nem maradt más hátra, mint az első munkahely megtalálása, megszerzése. Meglepetésemre hihetetlenül sok lehetőség közül válogathattam. Így sikerült az otthonomhoz közeli irodában, kellemes légkörbe, számomra szimpatikus főnökkel és kollégákkal, a szakképesítésemnek megfelelő pozícióban elhelyezkednem.

Most 8 hónapja dolgozom ennél a cégnél, amelynek ingatlanforgalmazás a főtevékenysége. Az első hónapokban már megkaptam egy nagyobb projektet, amely az új könyvelő programra való átállás előkészületeit tartalmazta. Ennek a lezárása után több társasház lakásainak bérbeadásával kapcsolatos pénzügyi-, és adminisztratív feladatokkal bíztak meg. Feladataimhoz tartozik a számlák kiállítása, bejövő számlák és iratok kezelése, a bérlőkkel és partnerekkel való kapcsolattartás és könyvelési anyag előkészítése. Ezekre az OKJ-s képzésen mind elméletben, mind gyakorlatban alaposan felkészítettek, úgyhogy nem okoz nehézséget a rám bízott munka elvégzése.

 achievement-agreement-arms-1068523.jpg

 

Egy lépéssel előre


Kollégáim és a főnököm biztatására elhatároztam, hogy további képesítések megszerzésével igyekszem még hasznosabb tagjává válni a csapatnak. Körülnézve az aktuális lehetőségek között úgy gondolom, hogy a Bér- és TB ügyintézői bizonyítvány megszerzése egy reális cél erre az évre. Mindenképpen olyan intézményt akartam választani, ahol együtt indítják el ezeket a képzéseket, mert így kedvezőbbek az anyagi feltételek.
Így találtam rá a Scylla Felnőttoktatási Központra, ahol ráadásul még „Early bird” kedvezményt is kaphatok, ha márciusban beiratkozom.

Tehát a következő fejezet az életemben a munka mellett erről a tanfolyamról fog szólni, hogy milyenek a hétköznapok a Scyllánál. Bevallom, már izgatottan várom a találkozást az oktatókkal és az új diáktársaimmal.

A bejegyzés trackback címe:

https://oktatas-szervezes.blog.hu/api/trackback/id/tr7514701566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása