Scylla - a használható tudás

Scylla oktatás

Scylla oktatás

Munka helyett iskolapadba ültem, mert muszáj volt…

2019. május 15. - Scylla Oktatás


Eredmény? Imádom az új munkám!

 

Az én történetem arról, hogy hogyan kerültem a TB-ügyintézés és a bérszámfejtés közelébe, elég abszurd módon indul. Egy családi kisvállalkozásban dolgoztam adminisztrátorként, amikor a tulajdonos váratlanul elhunyt. Gyakorlatilag nem dolgozhattam tovább ott, amíg a hagyatéki eljárás le nem zárul. Függő munkaviszonyom ugyan volt, de a cég működésképtelenné vált, így a munkámat nem végezhettem, és a béremet sem tudták kifizetni.

Amikor realizálódott bennem, hogy ez a helyzet nem fog rövid időn belül  sem megváltozni, sem megoldódni, rohamtempóban elkezdtem munkát keresni. Az érettségimmel azonban sokra nem mentem. Most bántam meg igazán, hogy fiatalabb koromban nem tanultam tovább… vagy mást…

 

woman-1733891_1920.jpg

 

Egyszerűen nem találtam semmilyen állást. Kisvárosban élünk, itt még egy gyorsétterem sincs ahova elmehettem volna hamburgert vagy pizzát sütni. De ha lenne is, ott nem olyan a munkaidő-beosztás, ami nekem a gyerekek mellett megfelel. A három gyermekünk sem volt túlzottan vonzó semelyik munkáltató szemében sem, ahol állásinterjún jártam.

A rengeteg állásajánlat böngészése közben találkoztam egy hirdetéssel, amely azt taglalta, hogy egy jó képzettség megszerzésével megszüntethetem az anyagi gondjaim. Sokat nem hezitáltam, kattintottam, mert kíváncsi voltam mi lehet ez. TB- és bérügyintéző OKJ-s tanfolyamot hirdettek. Elolvastam, hogy mennyi mindent lehet ezzel a végzettséggel dolgozni, és azt mondtam: igen, ez a jolly joker képesítés, ami nekem most kell! Egyszerre két végzettségem lesz, ráadásul hiányszakmában, így megtöbbszörözhetem a majdani elhelyezkedésem esélyeit!

Még aznap este leültünk a férjemmel megbeszélni, hogy ezt szeretném tanulni, mert ebben látom azt a lehetőséget, amivel tényleg minőségi változást tudok majd hozni nem csak a saját életembe, de az egész családéba. Elsőre szerintem nem nagyon hitt nekem, de látta, hogy mennyire elszánt vagyok, így elkezdtük kimatekozni, hogy hogyan fér bele a költségvetésünkbe a képzés és a vizsgák díja.

Rengeteget és lelkesen tanultam, mert éreztem, tudtam, hogy most van kikért, van miért küzdenem. Soha eddig még nem akartam annyira a tudást, mint most! Akinek több gyermeke van, az tudja, hogy nem egy sétagalopp az élet a sok aprósággal. Egyáltalán nem egy rózsaszín vattacukorba csomagolt álomvilághoz hasonlítanak a mindennapok. Sőt! De emellett és ennek ellenére élvezettel tanultam, gyakoroltam, készültem a vizsgákra minden alkalommal.

Szuper volt, amikor már az órákon is valódi problémákkal, életszerű feladatokkal kerültünk szembe. Kőkemény gyakorlatiasság és szakmai profizmus jellemezte az összes tanórát, amin részt vettem. Rengeteg feladatot megoldottam, mire a vizsgáig eljutottam, így teljes nyugalommal vágtam neki. Az eredmény sem maradt el, és a bizonyítványon kívül a tanáraim elismerését is bezsebelhettem.

Rettentő gyorsan munkát is találtam, egy középvállalkozás bér- és TB-ügyeinek felelőse lettem. Imádom az új munkám, mert kiszámítható, hogy a hónap mely részében kell nagyobb terhelésnek megfelelnem, és a szoftvereknek köszönhetően akár otthon is elvégezhetem a feladataim, ha valami miatt úgy alakul.

 

fitness-332278_1920.jpg

Nem volt könnyű eljutni idáig, és a mai napig emlékszem arra a gyomorszorító érzésre, mikor az első órára beültem. De azzal együtt bennem volt a bizonyítani és a változtatni vágyás hajtóereje is. Azt nem mondhatom, hogy karriert váltottam, mert olyanom nekem eddig nem volt. Most egy új karriert kezdek építeni, és úgy látom, biztos alapokon nyugszik az új pályafutásom.

 

 képek: pexels.com ; pixabay.com

A bejegyzés trackback címe:

https://oktatas-szervezes.blog.hu/api/trackback/id/tr5114800014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása